15 grudnia 2017, 09:51
W pomieszczeniu gdzie kandydaci oczekują na wywołania na egzamin, zwróciła się do mnie pewna pani.
Powiedziała: „Proszę pani kilkakrotnie słyszałam jak pani mówi do nas o powodach niepowodzeń podczas egzaminów. Słyszałam, że część z nas nie wierzy w siebie. To tak jakby pani mówiła o mnie. Długo się wahałam ale w końcu muszę przyjść na rozmowę do pani.”
Kursantka dokładnie opowiedziała w jaki sposób funkcjonuje w życiu prywatnym, w jaki sposób reaguje podczas egzaminów.
Powiedziała: „Od najmłodszych lat brakuje mi pewności siebie, nie potrafię ufać sobie. Bardzo szybko podporządkowuję się innym, szczególnie gdy są dominującymi, silnymi ludźmi.”
Zapytałam: „Dlaczego zwlekała pani z decyzją przyjścia do mnie na rozmowę.”
Odpowiedziała: „Wcześniej nie byłam gotowa na rozmowę. Nie czułam, że potrzebuję tego. Pewnie nic bym nie wyniosła z tego spotkania.”
Okazało się, że przez doświadczenia życiowe nauczyła się blokować emocje po to, by w danym momencie ich nie odczuwać.
Podczas egzaminów potrafiła prawidłowo realizować zadania do pierwszego popełnionego błędu. Potem następowała „lawina” błędów.
Podczas rozmów zostały wyrażone i nazwane jej emocje i zachowania, które były nieuświadomione.
Kursantka z powodzeniem zdała następny egzamin praktyczny.
Gdy dziękowała za odbyte rozmowy, powiedziała: „Proszę pani mało, że zdałam egzamin ale mój związek z partnerem „rozkwitł”. Czuję, że jestem silniejszą kobietą, staram się być partnerem dla męża i doceniać swoje zalety.”
Kandydatka doszła do wniosku, że potrzebuje systematycznej psychoterapii by popracować nad swoim poczuciem wartości.
Jeżeli potrzebujesz skorzystać z rozmowy u psychologa pracującego w ośrodku egzaminowania, nie krępuj się. Pozwoli ci to zrozumieć swoje reakcje i zachowania podczas egzaminu. Dzięki temu lepiej poradzisz sobie podczas następnego egzaminu.